All About Me

My photo
Do follow my blog and feel free to read its content. :)

Thursday, October 6, 2011

Luahan Hati

Nampaknya blog aku dah lama x ter’update’. Maklumla, sibuk sangat dengan kerja lain sampaikan xda masa nk bersihkan blog aku ni. Macam2 sarang dah ada dah. Aishhh.. Ok la..xnak cerita panjang, terus je ke agenda utama..aisehh..yaaa..tentang Luahan Hati.

Tak tahu la macam mana boleh jadi camni. Tiba-tiba je, tanpa apa2 amaran ataupun petanda, then bleh plak jdi cmni.

Ceritanya begini, aku tgh ber’facebooking’ pada suatu malam. Tiba-tiba hp aku berbunyi. Ada sms rupanya. Aku buka la. Oo..daripada kawan aku bh. Aku tnya la, knapa.. trus dia blas, jom kita kapel..waaahh!! aku terkesima! Then aku tnya la, knpa tiba2 je ni. Jadinya, wujudla aksi berbalas-balas sms antara kami. Aku sebenarnya, memang xnak tau. Dia kawan baik aku, then aku pun masih sangat2 sayangkan ex aku. Serius aku cakap, dia cinta teragung bagiku.

Ok la..hari berganti hari, minggu bertukar ganti. Banyak yang berlaku dalam tempoh masa itu. Aku cabar dia, kalau dia inginkan aku, buatlah aku jatuh cinta padanya. Dia sahut cabaranku dan dia memang x putus asa tau. Respect gak kt dia ni. Then aku cuba la bt dia ptus asa. Uji dia bh. Aku jujur dengan dia yang perasaan dan hati aku masih lagi pada ex aku, iaitu kawan baik dia sendiri jgak. Mmang susah aku nk jatuh cinta dengan orang lain kerana aku memang masih menaruh harapan yang aku akan bersama dengan ex aku kembali. Memang cinta mati pada dia. Then, dia pun rasa kecewa dan hampir putus asa. Aku ni kn, baik sangat dengan orang. Aku xtahan bila perempuan mengalirkan air mata. Memang aku lemah habis la..

Then, aku pun kol ex aku. Dia da tau da psal hal ni. Terus aku meluahkan segala perasaan aku pada dia dan aku betul2 buntu sampaikan meminta nasihat, apa yang harus aku lakukan. Ex aku bgtau, bgusla aku memilih kwannya itu kerana itu yang terbaik. Katanya, apa guna aku menanti dirinya sedangkan aku tau, yang kami tak mungkin akan bersama. Ya, betul tu. Aku sedar akan hakikat itu. Tetapi dalam masa yang sama, aku sangat gembira kerana aku amt merindui saat2 aku dan ex aku koling2 berjam2..serius aku suka suara dia, gelak tawa dia, segalanya tentang dia. Deep inside my heart, she is the Queen. No one can replace her.

Ok. Lepas kol tu, aku berfkir sampailah tertidur. Then aku buat keputusan, aku patut bagi peluang pada dia. Aku xnak melukakan hati orang lagi. Aku x sanggup berkelakuan seperti itu. Makanya, aku dan dia jadi pasangan. Tetapi, xde orang yang tau. Kalau yang bca post ni, diam2 je la..xyah nk kecoh2 sgt. Nnti apa plak orang lain kata kn.

Tapi, ada sesuatu yang menganggu perasaan aku sehingga kini. Semalam, masa dinner, aku dan dia, jadi model utk photoshoot kat luar dewan. Masa tu, majlis belum bermula lagi. Aku menoleh ke arah ex aku, dan aku ternampak dia sedang merenung ke arah kami berdua dengan pandangan yang aku cukup kenal sekali. Kerna aku aku pernah melihat pandangan itu sebelum ini. Pandangan yang penuh rasa cemburu..huhu..cemburu tandanya sayang kn? Maknanya, adakah dia masih sayang padaku?emmmmm…sesuatu yang aku sangat harapkan dulu. Tapi kini, aku x berdaya, aku bukanlah lelaki yang kejam. Aku telah memberi harapan pada si dia, dan aku harus bertanggungjwab. Walaupun aku masih cinta EDONA. L

3 comments:

  1. sebak i baca nihhh cik abg. haha :)

    ReplyDelete
  2. sedih2,,,,,kalau ada jodh, adalh tue,,,,lak aku doakan kebhagian kau,,,hehee

    ReplyDelete
  3. be strong my friend ! i support you in wateva u do . dis is so touching story . fighting !

    ReplyDelete