All About Me

My photo
Do follow my blog and feel free to read its content. :)

Saturday, October 29, 2011

Mulai Melangkah

update! yup. update lg my blog ni. hehe. lme da x update kn. naaa..sekarang da ada topik baharu. "Mulai Melangkah". Nice! ok..straight to the point la kn...

ok..masuk hari ni, dh, 135 hari aku break dgn ex aku. kalau x silap kiraan aku la. but, who cares la kn. bukan nk ungkit lagi crita dulu2 tu. memang la, masa bercinta dulu, semuanya sangat indah. tak kira apa pun. tapi semuanya kenangan la. dan aku xnak lg memikirkan psal bnda tu smua. tu sbbnya aku post kt blog. kiranya aku melepaskan semuanya dalam post ni la. sekarang ni, aku dh ada pengganti dirinya. baik orangnya, sentiasa membuat aku tersenyum, mempunyai spasang mata yg besar, i like! hehe..

ni merupakan kenangan yang ditinggalkan ex aku kt aku. rantai tu aku yg beli. rantai untk pasangan. sebelah lg msih kat dia. tie purple tu plak, hdiah harijadi aku, n hari yang sama, secara rasminya dia dn aku menjadi psgn kekasih. kad tu plak, kad ucpan la. tertulis " Everyday I Love U, Everytime I Miss U, That is why I Hate U, cz there is no time for me think bowt myself. p/s I Love You Very Much.. Happy Birthday Sayang..." tu je la...tapii....semua tu kenangan yang aku berusaha lupakan sekarang. bcoz I hv a girl dat love me more than anything else. the girl dat I want the most.:) ok. end of Patrick n Edona story. n xkn ada sekuel ok. laz time i mentioned psal ex aku ni.

haaa..ni plak, cerita baharu. Patrick n Fadilla. atas ni, hadiah yang syg aku bg kt aku. apa??jeles?haha..mmg ptutnye pun..alaaaa...sweet kn..xpnah lg org bt cmni kt aku..xsngka tau. hehe.. suka ni. terlalu suka.. album ni menyimpan seribu makna bagi aku dan dia. nk tgk??bleh je..biyo lg jeles..wakakakaka
I Love U, n i meant it..hey..aku xtipu tau..memang aku syg kt dia..MU? alaaaa....I Love Her more than u la Manchester United..u r not my first, but i promise u dat u will be my last. serius. aku memang serius..masih pnjang lagi perjalanan kami..masih byk yg perlu kmi tempuhi. aku cuma xnak pisang berbuah dua kali. bila aku terbang sangat tinggi, spt skrg ni, aku takut aku akan jatuh spt msa lalu. sakit. betul2 sakit.  but i trust my princess. dia xkan kecewakan aku. aku tau bh. aku tau..:)


ok bh..stakat ni je la..aku pun mls nk bt pnjang berjela-jela, bukannya korang nk bce smua pun kn..sebelum tu, aku nk berkongsi ckit psal pgangan hidup aku yg sekarang ni aku tekad nk ubah.." It is hard to let go of something when u holding on some of its best memories".. sekarang, aku dh tukar..jadinya.." Past is past, no matter how beautiful it is, what's matter is the present. Don't live in the past"

p/s sekiranya aku bercinta dgn dirimu lebih awal, kn bgus. hehe..
cheers all.. have a nice day.:)

Thursday, October 6, 2011

Luahan Hati

Nampaknya blog aku dah lama x ter’update’. Maklumla, sibuk sangat dengan kerja lain sampaikan xda masa nk bersihkan blog aku ni. Macam2 sarang dah ada dah. Aishhh.. Ok la..xnak cerita panjang, terus je ke agenda utama..aisehh..yaaa..tentang Luahan Hati.

Tak tahu la macam mana boleh jadi camni. Tiba-tiba je, tanpa apa2 amaran ataupun petanda, then bleh plak jdi cmni.

Ceritanya begini, aku tgh ber’facebooking’ pada suatu malam. Tiba-tiba hp aku berbunyi. Ada sms rupanya. Aku buka la. Oo..daripada kawan aku bh. Aku tnya la, knapa.. trus dia blas, jom kita kapel..waaahh!! aku terkesima! Then aku tnya la, knpa tiba2 je ni. Jadinya, wujudla aksi berbalas-balas sms antara kami. Aku sebenarnya, memang xnak tau. Dia kawan baik aku, then aku pun masih sangat2 sayangkan ex aku. Serius aku cakap, dia cinta teragung bagiku.

Ok la..hari berganti hari, minggu bertukar ganti. Banyak yang berlaku dalam tempoh masa itu. Aku cabar dia, kalau dia inginkan aku, buatlah aku jatuh cinta padanya. Dia sahut cabaranku dan dia memang x putus asa tau. Respect gak kt dia ni. Then aku cuba la bt dia ptus asa. Uji dia bh. Aku jujur dengan dia yang perasaan dan hati aku masih lagi pada ex aku, iaitu kawan baik dia sendiri jgak. Mmang susah aku nk jatuh cinta dengan orang lain kerana aku memang masih menaruh harapan yang aku akan bersama dengan ex aku kembali. Memang cinta mati pada dia. Then, dia pun rasa kecewa dan hampir putus asa. Aku ni kn, baik sangat dengan orang. Aku xtahan bila perempuan mengalirkan air mata. Memang aku lemah habis la..

Then, aku pun kol ex aku. Dia da tau da psal hal ni. Terus aku meluahkan segala perasaan aku pada dia dan aku betul2 buntu sampaikan meminta nasihat, apa yang harus aku lakukan. Ex aku bgtau, bgusla aku memilih kwannya itu kerana itu yang terbaik. Katanya, apa guna aku menanti dirinya sedangkan aku tau, yang kami tak mungkin akan bersama. Ya, betul tu. Aku sedar akan hakikat itu. Tetapi dalam masa yang sama, aku sangat gembira kerana aku amt merindui saat2 aku dan ex aku koling2 berjam2..serius aku suka suara dia, gelak tawa dia, segalanya tentang dia. Deep inside my heart, she is the Queen. No one can replace her.

Ok. Lepas kol tu, aku berfkir sampailah tertidur. Then aku buat keputusan, aku patut bagi peluang pada dia. Aku xnak melukakan hati orang lagi. Aku x sanggup berkelakuan seperti itu. Makanya, aku dan dia jadi pasangan. Tetapi, xde orang yang tau. Kalau yang bca post ni, diam2 je la..xyah nk kecoh2 sgt. Nnti apa plak orang lain kata kn.

Tapi, ada sesuatu yang menganggu perasaan aku sehingga kini. Semalam, masa dinner, aku dan dia, jadi model utk photoshoot kat luar dewan. Masa tu, majlis belum bermula lagi. Aku menoleh ke arah ex aku, dan aku ternampak dia sedang merenung ke arah kami berdua dengan pandangan yang aku cukup kenal sekali. Kerna aku aku pernah melihat pandangan itu sebelum ini. Pandangan yang penuh rasa cemburu..huhu..cemburu tandanya sayang kn? Maknanya, adakah dia masih sayang padaku?emmmmm…sesuatu yang aku sangat harapkan dulu. Tapi kini, aku x berdaya, aku bukanlah lelaki yang kejam. Aku telah memberi harapan pada si dia, dan aku harus bertanggungjwab. Walaupun aku masih cinta EDONA. L

Thursday, August 25, 2011

Cinta Seekor Cicak


Ketika sedang mengubahsuai rumah, seorang pemuda cuba meruntuhkan suatu tembok. Rumah di Jepun biasanya memiliki ruang kosong di antara tembok yang diperbuat dari kayu. Ketika tembok itu mulai roboh, dia menemui seekor cicak yang terperangkap di antara ruang kosong itu kerana kakinya melekat pada sebatang paku.


Dia berasa kasihan sekaligus hairan. Lalu dia memerhati paku itu, ternyata paku tersebut telah ada disitu 10 tahun lalu ketika rumah itu pertama kali dibina.

Apa yang terjadi? Bagaimana cicak itu dapat bertahan dengan keadaan terperangkap selama 10 tahun??? Dalam keadaan gelap selama 10 tahun, tanpa bergerak sedikit pun, itu adalah sesuatu yang mustahil dan tidak masuk akal.

Pemuda itu lalu berfikir, bagaimana cicak itu dapat bertahan hidup selama 10 tahun tanpa berpindah dari tempatnya sejak kakinya melekat pada paku itu!

Pemuda itu lalu menghentikan pekerjaannya dan memperhatikan cicak itu, apa yang dilakukan dan apa yang dimakannya hingga dapat bertahan. kemudian, tidak tahu dari mana datangnya, seekor cicak lain muncul dengan makanan di mulutnya…. AHHHH!

Pemuda itu berasa terharu melihat hal itu. Ternyata ada seekor cicak lain yang selalu memperhatikan cicak yang terperangkap itu selama 10 tahun.
Sungguh ini sebuah cinta…cinta yang indah. Cinta dapat terjadi bahkan pada haiwan yang kecil seperti dua ekor cicak itu. Apa yang dapat dilakukan oleh cinta? tentu saja sebuah keajaiban.

Bayangkan, cicak itu tidak pernah menyerah dan tidak pernah berhenti memperhatikan pasangannya selama 10 tahun. Bayangkan bagaimana haiwan yang kecil itu dapat memiliki kurnia yang begitu mengagumkan.

Saya tersentuh ketika mendengar cerita ini. Lalu saya mulai berfikir tentang hubungan yang terjalin antara keluarga, teman, kekasih, saudara lelaki, saudara perempuan….. Seiring dengan berkembangnya teknologi, akses kita untuk mendapatkan informasi berkembang sangat cepat. Tapi tak peduli sejauh apa jarak diantara kita, berusahalah semampumu untuk tetap dekat dengan orang-orang yang kita kasihi.

JANGAN PERNAH MENGABAIKAN ORANG YANG ANDA KASIHI!!!

Saturday, August 13, 2011

Tanda- Tanda Lelaki Cinta Hebat


Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya.
Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.


Antara Tanda-Tanda Lelaki Cinta HEBAT ialah:
1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.
3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.
10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA.. icon smile 23 Tips Cinta Hebat Lelaki..


Monday, August 8, 2011

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, dekat dihati?'
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
"Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... Kamu akan menyesal melakukannya!"




Tuesday, July 19, 2011

Crush~

again and again.. nothing more can I describe as this is just the beginning.. she's just completely stranger to me but sometimes I feel, I already know her for a long time.. maybe, she's the one that appeared in my dream few years ago?that, until this moment, I can't hardly remember her  face.. but now, the girl that appeared in my dream 90% exactly the same as I found in u.. just, maybe, u r my true "Crush"



Crush

I hung up the phone tonight
Something happened for the first time
Deep inside
It was a rush
What a rush
'Cause the possibility
That you would ever feel the same way
About me
It's just too much
Just too much

Why do I keep running from the truth?
All I ever think about is you
You got me hypnotized
So mesmerized
And I've just got to know

[chorus:]
Do you ever think
When you're all alone
All that we could be?
Where this thing could go?
Am I crazy or falling in love?
Is it real or just another crush?
Do you catch a breath
When I look at you?
Are you holding back
Like the way I do?
'Cause I'm trying, trying to walk away
But I know this crush ain't going
Away
Going away

Has it ever crossed your mind
When we're hanging,
Spending time, girl, are we just friends?
Is there more?
Is there more? (Is there more)
See it's a chance we've gotta take
'Cause I believe that we can make this
Into something that'll last
Last forever
Forever

[chorus]

Why do I keep running from the truth?
(Why do I keep running)
All I ever think about is you
(All I ever think about)
You got me hypnotized
(Hypnotized)
So mesmerized
(mesmerized)
And I've just got to know

Do you ever think (ever think)
When your all alone (all alone)
All that we could be,
Where this thing could go (goooo)
Am i crazy or falling in love, (crazy)
Is this real or just another crush (another crush)
Do you catch a breath,
When i look at you,
Are you holding back,
Like the way i do,
Cause' i'm tryin tryin to walk away,
But i know this crush aint' going
Away ya ya ya yaaa (this crush ain't)
Going away ya ya ya yaaa (goin' away)
Going away ya ya ya yaaa (when you're all alone
All that we could be,
Where this thing could go (going awayyyy)
Going away ya ya ya yaaa 

Thursday, June 30, 2011

Saya Sayang Kawan-kawan Saya..:)

Hiii!!
Hari ni aku nk berkongsi sikit tentang kawan-kawan aku..Merekalah tempat aku berkongsi segala suka dan duka..Mereka jugalah yang memberi keyakinan kepada aku saat aku rebah tak bermaya.. Tanpa mereka aku bukanlah siapa-siapa..Aku akn introduce kawan-kawan aku yang paling rapat ngn aku sekarang.. Yang pertama, rumet aku sendiri.. Budak-budak lg ni..ehehe..

 Nama dia Maurice Michael..berasal dri Tamparuli, Sabah...Berbangsa dusun.. Orangnya baik, pelik2 sikit..hehe..suka mnum air oren..kadang2 suka tnya soalan pelik2..tp mmg baik..:) kn?


Ha...sorang ni pulak Roland Dumma namanya.. Berasal dri Kuching, ataupun lebih tepat, dri Bau, Sarawak..Dia berbangsa bidayuh..stu2nya lelaki bidayuh dalam batch kami..Kaki bola n peminat Chelsea..berbeza dgn aku..Fifa n Pes, memang kami dua layan berabis..orangnya baik, suka bt lawak selamber n pastu bt muka x ley blah..ahaha


Ni plak nmanya Azrie Sunny Foo..nahhh..Sinokadazan ni berasal dri Membakut, Sabah..dia tua sehari dari aku.. Budak ni kdg2 pelik ckit..otak dia memang ehhhmmm..ade je yg ehhhmmm kuar..haha..tp baik orangya..setia pada kekasihnya..jiwang nihh..memiliki ciri2 pemimpin..wahhh..rumet dgn c Roland Dumma td tu naaa..


Ahaaaa!! Alvin Adath nama budak ni..ehehe..Berasal dari Sibu, Sarawak..berbangsa Iban..sme ar ngn aku..orangnya baik, byk ckap, jiwang jgak la..haha..susah nk jangka jgak..pastu, stu2 kwan aku yg dh bertunang..wow!bertuahnya...bahagia dia..hehe

Yup, tu la geng2 yang begitu rapat dengan aku..berkongsi segala masalah, kegembiraan kami..best fren nihh..hehe..
In the next post, I will write about my classmate..yang merupakan classmate terbaik aku abad ini dan selamanya...

Take care yeaa..bye2..:))

Wednesday, June 29, 2011

Talking To The Moon

currently I'm addicted to this song from Bruno Mars-Talking to The Moon..
very2 good song..love it...:)


I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have

Chorus:

At night when the stars
light up my room
I sit by myself

Talking to the Moon
Trying to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I'm feeling like I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know

Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah
They're talking back

Chorus:

At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Trying to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

Ahh Ahh,
Ahh Ahh,

Do you ever hear me calling?
Cause every night
I'm talking to the moon
Still trying to get to you

In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I know you're somewhere out there
Somewhere far away

Saturday, June 25, 2011

Kerinduan~

wow!!mo genap seminggu da aku tggalkan Sarawak kn..
hehehhe..
rindu la ngn mak,ayah, akak n adik2..genk2 kt rmh..pa la korang buat sekarang kn..rugi aku sbb cuti xlma je..klau x, dapat la join korang main bola..pertandingan lg tu..rindu saat2 kta main sama2 dulu..team terbaik yang pernah aku main bersama..
Mak, mak sihat x?rindu ngn mak..huhu..mesti mak sunyi sbb pasni, akak pun balik ke kolej..yg tinggal mak ngn adik 2 orang ya..ayah pun jrang2 balik semenjak Aling study oversea ni..ehehe..byk perbelanjaan..rsa bersalah pulak..tp xpe mak, nnti Aling blik bwa kejayaan, segulung ijazah dan menjadi guru yang terbaik macam mak ngn ayah..mak pasti bangga..Aling xkan sedih2 selalu..walau rindu mcm mna pun, Aling than, xnak lgi mcm sem lpas..tket mhal, tp ttp Aling balik, xhiraukan kewangan keluarga..minta maaf mak, ayah..jgn risau ya, Aling pasti berjaya..pastu, Aling akan bahagiakn mak dan ayah..huhuhu..betul2 rindu ni..
Akak, my best friend in da world..setiap masalah, setiap kegembiraan, kedukaa, pasti kita kongsi bersama..for me, u r the best sister in this whole universe..waktu aku down sangat, akak la paling memahami aku..aku menangis, mmg akak dh biasa dh..rindu ngn akak sgt2...huhuhu..
Kachong, adik yang paling nakal...walaupun abg slalu mrh kau, tp semua tu untuk kebaikan kau..abg xnak kau rosak, abg nak kau jadi orang baik2..abg xnak kau ulangi kesilapan yang pernah  abg lakukan dulu..jangan melawan kata2 mak..derhaka namanya..mak sygkn kau..ayah sygkan kau..kmi semua sygkan kau..abg pham, memang remaja cenderung utk memberontak, tapi, fikirkan mak, ayah..jangan buat mereka sedih..be good boy k bro..
Mawat, adik aku paling manja..sbb bongsu kn..jangan suka sgt menangis tau..abg dh bgtau banyak kali, laki, jgn selalu menagis..kadang2 tu boleh la..kalau main PES, kau memang hebat..abg pun kau kalahkn 6-0..psal study, jgn cepat berpuas ati cz dapat 3A..xckup tu dik..paling minimum, 4A..upsr la..kau mesti kalahkan abg..kau ada potensi tinggi..belajar lah betul2..realisasikan impian ayah yang ingin anak lelakinya menjadi Pilot..cita-cita abg tetapi abg tak mampu untuk mencapainya..go for it bro..
Geng-geng kt kmpung...Joseph, spm thun ni, buat betul2 jgn smpai menyesal..perempuan, lain kira..berjaya dulu ar..ko la satu2nya harapan mak dan ayah ko..Cynthia, ko pun sma, blajar lebih, laki, kurangkan..ko bley bt tu...Elep, ko mmg pndai men bola..kwal ckit pnas bran tu..aku xslalu ada nk cover ko..ingt tu..lain2 tu jga diri tau...jgn malukan kampung kita..kampung kita terbaik...
Shamsul, Pengiran, Chendang, Maxwell..kta 5 memang geng terbaik!!tanpa korang, mungkin aku xhidup lagi..serius aku ckp..especially Chendang..klau ko xda, aku pun xda dh sekarang..thanks fren..i owe u my life..Soi, ko mmg terbaik la..pemain terbaik dalam team..jga bni ko baik2 ar..kawen lak, boh lupak jmput kmi..ehe..Pengiran, setia la pada yg satu k..jgn la mainkan perasaan gurl..nnti merana diri sendiri..memang bez, tapi ada akibatnya...belajar dulu ye kwan..berjaya, perempuan akan cri ko..hehe..Chendang, wat more can i say?thanks 4 everything..aku xsmpat jmpa ko tme cuti..sma2 bz kn..hrap ko kluar, jadi peladang yang berjaya!!hehe..Maxwell....fuuhhh..lma gler x jmpa ko..mkin hensem kot..hahah..bh..ko hbis je bljar nnti, ko dppt kerja, halo2 la sma gua..kta p outing..jgn rsau, aku drive..hahah..rndu gler ehh ngn korang...
ok la...setakat ni je la entry kali ni...
take care semuanya..I love U all!!!!!!

Saturday, May 7, 2011

Aku Juara???

Syukur kepada Tuhan kerana telah memberkati aku sehingga dapat bernafas sampai hri ini..
semoga esok juga dan hari-hari sterusnya, aku masih bernafas..:)

Ok...
kita pergi ke agenda utama iatu mengenai tajuk post ni..
Juara??yup..thats me..wlaupun mmang aim dri awal, tp xsgka dpt tercapai..
mesti korang tertanya2 kn..Juara apa tu?
ok..
Juara Pertandingan PES 2011 yang dianjurkan tingkat 13 pada mlm semalam..
mmang happy abis la sbb dpt mnang..
semua peserta hebat2..fight habis la..
nervous sgt tme main...tgn pun bergegar..(mmg2 btul2 terjadi)
tp syukur, akhirnya dinobatkan sebagai juara setelah melalui peringkat kumpulan yang sengit iaitu terpaksa menumpaskan rumet sendiri, Wail, Hafiz n Azrin sebelum mara ke suku akhir..
bgga juga la sbb xda bolos gol smasa dlm pringkat kumpulan..
lpas tu, suku akhir, bertemu dgn Shahlan yang merupakan naib juara kumpulan C..
match yang betul2 sengit..serius ni..
mula2 aku leading 1-0..pastu dia skor dan jadi 1-1..
aku skor lg jdi 2-1 tapi dia pun skor juga jdi la 2-2..
tapi nasib juga la kn..minit2 akhir perlawanan, aku dapat jaringkan 1 gol dan mmenangi perlawanan dgn jaringan 3-2..fight hbis tu..
then, separuh akhir, aku jumpa dgn Awok yg telah menewaskan Wail 4-1..
fyi, Awok ni yang paling susah nk dikalahkan tme PES 2010 dulu..xslap aku, xprnah lg menang tme lwan dia...mmang feveret hbis la..
perlawanan bermula agak tenang dan serangan demi serangan aku terima..takut juga dia skor awal2 cz gol awal mmg penting sbb akn jdi pemberi smangat..
pastu aku dpt freekick..hah..aku mmang suka sgt freekick ni..
apa lagi, aku aim btul2 then shoot..GOLLLL!!!cantik plak freekick Sneijder..aku pun terkejut juga msa tu..xsgka oo..
kdudukan pun jdi 1-0..
ok..aku pun xnak buang msa n cari gol kedua dan akhirnya dapat hasil percubaan David Suazo..jaringan 2-0..
pastu aku terima asakan demi asakan oleh Awok..yg akhirnya memveri gol kpda pasukannya..2-1..
aku belum hbis lg n cri gol ke 3 utk rsa slmt ckit n berhasil akhirnya..3-1..
tp Awok belum mnyerah dan sikapnya itu telah memberikan gol ke 2 buat pasukannya dan kdudukan mnjdi, 3-2..
asakan demi asakan yg aku terima dpt dikekang dan kedudukan 3-2 kekal hgga tmat wisel..
Final!!aku kt final doe!!:)
mmg dh berjanji dh akhirnya tercapai juga..
Final antara aku dan Shahrul..(musuh tradisi PES)
Shahrul menggunakan pasukan Real Madrid mnakala aku guna FC Inter..
pda plwanan memanaskn badan sblm pertandingan, aku kalah 2-0 dgn Shahrul...aku mmg tkut pisang berbuah dua kali..fyi, Shahrul mmg hbat..aku pling suka main dgn dia..
ok, perlawan dimulakan oleh aku tapi bola segera dirampas oleh Shahrul..
kna serang hbis-hbisan..fuh..nsib xgol..
aku, gilran aku plak mngatur serangan..tp semua xberhasil..hggalah tamat separuh masa pertama..
separuh masa pertama bermula dgn agresif dan akhirnya aku dhadiahkan freekick lg..dkat d kotak penalti..mmang feveret position aku utk skor la tu..pastu, GOLLLL!!
skali lagi Sneijder x mnghampakan aku...cntik dan dpt bntuan palang gol untuk mencecah jaring..cntik la...
pastu, aku belum puas lagi..cari gol ke 2 dan akhirnya dpat hasil drpd cross David Suazo yg cntik dsmpurnakan Eto'o..2-0..
msih lg xkukuh kdudukan tu, aku cri lgi gol ke 3..dan dpt juga..sekali lagi Eto'o menjadi penjaring..:D
aku msih lagi mncari gol, tp xdpt dan pada minit2 akhir perlwanan, Shahrul berjaya menjaringkan 1 gol wlaupun aku xnk bolos tme tu, tp apkan daya..gol tu mmg ptut..cntik dan sedikit kesilapan perthanan aku di situ..
tp, well deserved..
tmat wisel pnmat, n akulah Juara PES 2011 edisi sulung yg dianjurkan Tgkt 13..
bgga wei..
aku dpat trofi, hamper n sijil!!hehehe..
gmbr trofi tu, aku akn upload lain kali ya..
ok..
stkt ni jak la post aku..sje je nk gtaw psal bnda ni..:P
ok..daaaaa..take care ya..

Thursday, April 28, 2011

Hidup...

Cabaran demi cabaran..
Dugaan demi dugaan..
Namun, itulah yang membuatkan hidup ini bermakna..
Setiap dugaan dan cabaran yang di lalui mengajar kita erti kehidupan sebenar..
Mengajar kita bahawa hidup tak selamanya indah..
Pahit getir dalam kehidupan adalah lumrah..
Suka atau tidak, kita harus menghadapinya..
Jarang anda semua melihat aku post hal serius seperti ini..
Tapi, itulah yang berlaku sekarang..

Dugaan bukanlah pada diri ini..
Seorang sahabat yang amat ku sayang sedang menghadapi masalah yang amt besar dalam hidupnya..
Aku begitu terasa dan tidak sanggup melihatnya bersedih..
Kesedihannya hanya Tuhan yang tahu..
Apa daya ku ini..
Ku hanya mampu berada di sampingnya dan memberi sokongan padanya..
Aku cuba menggembirakannya walaupun dalam hatiku, ku ingin menangis bersamanya..
Pada zahirnya, dia kelihatan gembira..
Langsung kesedihannya ditutupi oleh riak muka cerianya..
Sahabat...
begitu derita dirimu menyembunyikan kesedihanmu itu..
Tiada tertahan diriku melihat siksa dirimu..
Mengapa dirimu diuji sehebat itu?
Mengapa bukan diriku?
Aku berharap yang menanggung derita itu adalah aku, bukanlah dirimu...
Tapi, mustahil..
Aku ingin dirimu tahu bahawa, aku sentiasa ada disisi mu..
Aku tak akan pernah tinggalkan dirimu..
Meskipun aku tiada lagi di dunia ini kelak, aku akan sentiasa menjagamu..
Kaulah sahabat ku yang paling ku sayang..
Kaulah sahabat yang paling berharga..
Ku ingin kau kembali seperti biasa..
Ku mahu kesedihanmu itu lenyap dari hidupmu..